گنجه

نمایه ی کتاب های هنر و معماری

گنجه

نمایه ی کتاب های هنر و معماری

گنجه

همه ما میدونیم که بازار کتاب بخصوص هنر و معماری حسابی داغه! اما گاهی برای خرید یا خوندن یه کتاب دچار تردید و دو دلی میشیم! گنجه جایی برای معرفی، نقد، و گاهی خلاصه کتاب های هنر و معماری است.

جمعی از دانشجویان ارشد،دکتری تهران مدرس و بهشتی

آخرین نظرات

تحقیق در معماری گذشته ایران - پیرنیا


روش تحقیق و جستجو در معماری سنتی"انتخاب می شد گرچه کمی طولانی است ولی تمام بار معنایی مطالب داخل کتاب را می رساند چرا که استاد با مثال زدن از برخی ویژگی ها ی معماری سنتی از فرم تا تکنولوژی و ... راه را برای کنکاش بیشتر ما نشان میدهد من اولین بار که این کتاب را در ترم گذشته خواندم واقعا برایم جالب بود .نوع نگاه استاد پیرنیا به معماری سنتی خیلی آموزنده بود ایشان ارزش های معماری سنتی را یکی یکی و با مطالعه ی بناها دریافته بودند اگر شما هم مثل من عاشق معماری سنتی هستید حتما این کتاب را که خیلی هم حجم کمی دارد و در واقع صحبت های استاد سر جلسات درس است را بگیرید و بخوانید.

  در این کتاب قسمت اول اختصاص داده شده به معرفی  زندگی نامه استاد به زبان خودشان و در قسمت بعدی که در واقع عنوان کتاب از ان گرفته شده به بحث اصلی می رسیم در این قسمت انگار استاد مثل یک پدر مهربان نقشه ی راهی را که عاشقان معماری سنتی باید بپیمایند را ترسیم می کند راهی که دید مارا از یک دید خشک و متعصبانه به معماری سنتی و فرم های بصری آن به حوزه ی مفاهیم متعالی این معماری می کشاند به جرئت می توانم بگویم بعد از مطالعه ی این کتاب نظرم درباره ی معماری سنتی به کلی عوض شد .

در بخش دوم ایده ها و نظرات بکر و جالبی را می توانید در حوزهای مختلف بیابید مثلا حتی درباره ی روش حفظ خانه های قدیمی به دست اهالی و نحوه ی تغییر کاربری این بناها به بناهای دولتی یا شخصی ایده هایی مطرح شده(زیرا همان طور که خواهید خواند بسیاری از مردم ساکن در خانه های بزرگ مثلا یزد از عهده ی مرمت و نگهداری بنا بر نمی آیند و در ضمن تغییر کاربری این خانه ها به  مرکز بهداشت یا مدرسه و.... بسیاری از مشکلات اهالی این محله ها را حل می کند)

 

            ضمنا این کتاب را که اتفاقا توسط یکی از دانشجویان خوب استاد پیرنیا(دکترمعماریان از اساتید دانشکده خودمان) جمع آوری شده را می توانید از انتشارات دانشگاه تهیه کنید ...


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">