گنجه

نمایه ی کتاب های هنر و معماری

گنجه

نمایه ی کتاب های هنر و معماری

گنجه

همه ما میدونیم که بازار کتاب بخصوص هنر و معماری حسابی داغه! اما گاهی برای خرید یا خوندن یه کتاب دچار تردید و دو دلی میشیم! گنجه جایی برای معرفی، نقد، و گاهی خلاصه کتاب های هنر و معماری است.

جمعی از دانشجویان ارشد،دکتری تهران مدرس و بهشتی

آخرین نظرات

نفس نوشتن چنین کتابی بسیار خوب و پسندیده است. چه این که مقدمه ی خیلی خوبی برای تاریخ نگاری معماری معاصر ایران و همین طور دسته بندی ها و جریان شناسی های بعدی است .

 

این کتاب را که در آن نام بسیاری از معماران و شهرسازان شناخته شده ی ایرانی به همراه دیدگاه هایشان آمده را بخصوص به دوستانی که میخواهند از کم و کیف اوضاع معماری معاصر ایران سر در بیاروند، توصیه میکنم :)

بخش اول کتاب دسته بندی و جریان شناسی ای را از این دیدگاه ها پیشنهاد داده. بخش دوم، قسمت بزرگی از کتاب که با عنوان جُنگ آمده به اشخاص و نظراتشان پرداخته در این بخش بریده هایی از مقالات مختلف یا سخنرانی های هر شخص کنار هم قرار گرفته. مشکل این بخش در نگاه اول این به نظر میرسد که کمی پراکندگی و گنگی و نامفهومی در خواندن و فهم دیدگاه اشخاص وجود دارد. چه خوب است که در ویرایش های بعدی کتاب خود نویسنده مقدمه ای برای هر شخص نوشته و دیدگاهش را توضیح دهد.

 

نکته ی دوم این است که از آنجایی که اغلب این افراد متعلق به نسلی هستند که کمتر عادت به نوشتن دیدگاه های خود داشته اند. یا حرف های نگفته ای ممکن است باشد که در مقالات و کتاب ها نیامده چه خوب است که مصاحبه هایی با این افراد ترتیب داده شود و نظراتشان مدون تر و جامع تر بیان شود.


شرح جریان های فکری معماری و شهرسازی در ایران معاصر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">