گنجه

نمایه ی کتاب های هنر و معماری

گنجه

نمایه ی کتاب های هنر و معماری

گنجه

همه ما میدونیم که بازار کتاب بخصوص هنر و معماری حسابی داغه! اما گاهی برای خرید یا خوندن یه کتاب دچار تردید و دو دلی میشیم! گنجه جایی برای معرفی، نقد، و گاهی خلاصه کتاب های هنر و معماری است.

جمعی از دانشجویان ارشد،دکتری تهران مدرس و بهشتی

آخرین نظرات

متافیزیک، دانشنامه استنفورد

پنجشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۲۲ ب.ظ

کتاب متافیزیک در واقع ترجمه ی مدخلی از دانشنامه ی فلسفی استنفورد است. دانشنامه ها اغلب نقطه ی شروع خوبی برای مطالعه پیرامون موضوعات خاص هستند. علت این است که هر مدخل توسط کسی نوشته شده که سال ها در آن حیطه کار کرده و اغلب صاحب نظر است. مدخل نویسان اغلب در این مقالات کوتاه و مختصر دامنه ی بحث، نکات اساسی، منابع نسبتا کلیدی، مسائل، مشکلات نظری و احتمالا گرایش های فکری را شرح میدهند. خواندن چنین مداخلی هرچند خواننده را از منابع دیگر بی نیاز نمی کند اما باعث اشنایی با گستره ی موضوع، دریافت دیدکلی و تصویر نسبتا نزدیک به واقعی از کلیت مباحث و مجادلات حول آن موضوع می شود.

 

به طور مثال در مدخل متافیزیک، با عناوینی چون:

  • واژه ی متافیزیک و مفهوم آن
  • مسائل متافیزیک قدیم
  • مسائل متافیزیک جدید
  • روش شناسی متافیزیک
  • و در نهایت بحثی پیرامون امکان طرح متافیزیک

 

روبرو می شویم. نویسنده به صورتی نسبتا تاریخی ریشه های نظری متافیزیک در اندیشه ی ارسطو، شارحان او و سپس تحول مفهوم متافیزیک در قرن هفدهم تا کنون را روایت میکند. موضوعات و در حین شرح مختصری از هر موضوع، گرایش ها و نظرات شاخص در باره ی آن موضوع، موافقان و مخالفان و ... به خوبی و اختصار شرح داده شده اند.


متافیزیک، دانشنامه استنفورد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">