گنجه

نمایه ی کتاب های هنر و معماری

گنجه

نمایه ی کتاب های هنر و معماری

گنجه

همه ما میدونیم که بازار کتاب بخصوص هنر و معماری حسابی داغه! اما گاهی برای خرید یا خوندن یه کتاب دچار تردید و دو دلی میشیم! گنجه جایی برای معرفی، نقد، و گاهی خلاصه کتاب های هنر و معماری است.

جمعی از دانشجویان ارشد،دکتری تهران مدرس و بهشتی

آخرین نظرات

شازده کوچولو

جمعه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۱۰ ب.ظ

شازده کوچولو، ترجمه کاوه میرعباسی، نشر نی

بیشتر بخوانید ...

                                                             


 شازده کوچولو کتاب نام آشنایی که شاید هممون در دوران کودکی اون رو خونده باشیم ولی فکر میکنم خوندنش تو سن بالاتر خالی از لطف نیست و اتفاقا به نظر من برای بزرگترها مناسب تره و برداشت های سازنده ای داره که تو روزمرگی های زندگی و بالا و پایین ها ممکنه یادمون بره و کم توجه بشیم بهش. مفاهیمی مثل عشق...محبت کردن...دوست داشتن...وابستگی و...

گاهی خوبه که یکم نوع نگاهمون رو عوض کنیم و خودمون رو از چارچوبی که برامون جا افتاده و گاها دست و پای ذهنمون رو بسته فراتر بریم و همه چیز رو جور دیگه ای ببینیم شاید واقعیت اون چیزی باشه که ما به طور عادی نمیبینیم.همچنین بیشتر حواسمون به آدم ها و دنیای اطرافمون باشه...حساسیت و توجهی فراتر از منطق و عقل و واقعیات و مسائل طبیعی...

از متن کتاب :

من یک سیاره سراغ دارم که یک آقای سرخ گون تویش جا خوش کرده. هیچ وقت گلی را بو نکشیده .هیچ وقت به ستاره های خیره نشده. هیچ وقت کسی را دوست نداشته.جز جمع زدن ارقام هیچ کاری نکرده است و صبح تا شب عین تو مدام میگوید: (( من یک آدم جدی هستم!)) و از این بابت باد به غبغبش می اندازد و فخر می فروشد. ولی اگر از من بپرسی میگویم آدم نیست... قارچ است!




نظرات  (۲)

سلام.

شازده کوچولو رو با صدای آقای شاملو و آقای ایرج گرگین هم بشنوید...
پاسخ:
سلام
ممنون از پیشنهادتون.حتما :)
زندگی خالی نیست،
مهربانی هست، سیب هست، ایمان هست...

در دل من چیزی است، مثل یک بیشه نور، مثل خواب دم صبح
و چنان بی تابم، که دلم می خواهد
بدوم تا ته دشت، بروم تا سر کوه.
دورها آوایی است، که مرا می خواند.
پاسخ:
خیلی هم عالی :)
ان شالله که هیچ وقت زندگیتون از این حس های زیبا خالی نباشه...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">