گنجه

نمایه ی کتاب های هنر و معماری

گنجه

نمایه ی کتاب های هنر و معماری

گنجه

همه ما میدونیم که بازار کتاب بخصوص هنر و معماری حسابی داغه! اما گاهی برای خرید یا خوندن یه کتاب دچار تردید و دو دلی میشیم! گنجه جایی برای معرفی، نقد، و گاهی خلاصه کتاب های هنر و معماری است.

جمعی از دانشجویان ارشد،دکتری تهران مدرس و بهشتی

آخرین نظرات

کتاب ده حکایت معماری، مهرداد قیومی بیدهندی

چهارشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۱۲ ق.ظ

کتاب شرح حال خیالی معماری کاشانی است که در روزگاران قدیم تصمیم میگیرد برای اموختن عرفان و حکمت از بنایان خراسان راهی آن دیار شود . کتاب حاوی ده حکایت است در شهر های مختلف خراسان بزرگ نویسنده با اشرافی که به متون تاریخی و معماری دارد احتمالا تصویری درست از آنچه در این سفر خیالی پیش روی این معمار خواهد بود را بازسازی کرده.

نمیدانم چرا این ده حکایت کوتاه معماری مرا یاد ده کتاب معماری ویترویوس می اندازد. یادمان باشد که یکی از گلایه های همیشگی ما معمارها همیشه این بود که چرا معماران ایرانی چیزی مکتوب نکرده اند؟ آنجا با ده کتاب مفاهیم انتزاعی به نوشتار و صورت و فلسفه ثبت شده این جا در سرزمین ما مضامین و حکمت های عرفانی بنایان و معماران در ده حکایت و قصه تمثیل شده.

کتاب ده حکایت معماری، مهرداد قیومی بیدهندی

نظرات  (۱)

کتاب جالبی باید باشه! فقط متوجه نشدم بازسازی که گفتید به چه شکل بوده! 
یه جا دکتر قیومی استدلال جالبی داشتن راجع به اینکه چرا از معماران ما اثر مکتوبی نیست. می گفتن ممکنه به دلیل بوده باشه که راه برقراری ارتباط معمار با جامعه و حتی همکارانش ، از طریق کلام نبوده، بیشتر عمل بوده. مخصوصا در بحث اموزش!
پاسخ:
سلام بله کتاب خیلی خوبیه منظورم از باز سازی منتقل کردن حال و هوا ی اون دوران است. خیلی واژه ی دقیقی نیست.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">