گنجه

نمایه ی کتاب های هنر و معماری

گنجه

نمایه ی کتاب های هنر و معماری

گنجه

همه ما میدونیم که بازار کتاب بخصوص هنر و معماری حسابی داغه! اما گاهی برای خرید یا خوندن یه کتاب دچار تردید و دو دلی میشیم! گنجه جایی برای معرفی، نقد، و گاهی خلاصه کتاب های هنر و معماری است.

جمعی از دانشجویان ارشد،دکتری تهران مدرس و بهشتی

آخرین نظرات

معرفی کتاب فراگرد در دفاتر معماری کوچک

سه شنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۳، ۰۲:۵۱ ب.ظ

به تازگی یعنی اگر اشتباه نکنم دو سه ماهی قبل کتاب خوبی منتشر شد. زیاده گویی نمی کنم و فقط بخشی از مقدمه ی نویسنده رو از کتاب قرار میدم.

نثر کتاب ابتدا کمی سنگین هست اما به مرور روی روال می افته و خواندنش اسان تر می شه. امیدوارم به درد دوستان بخوره! :) - ادامه ی مطلب و فیلم


 



صرف نظر از مباحث نظری، واقعیت این است که راه اندازی و مدیریت دفاتر معماری بیشتر بر خول محور قابلیت های کارآفرینی حرکت می کند تا توانایی های معمارانه؛ و البته به تبع دروس ارائه شده در دانشکده های معماری، معماران جوان معمولا دانش آموحته ی حوزه مدیریت و کارآفرینی نبوده، تجربه ی   لازم را در این وادی ندارند.


این معماران معمولا در فعالیت اهی حرفه ای خود بدهی بالا می آورند، اهداف راهبردی ندارند، در حواشی حرفه سیر می کنند، برنامه توسعه ای ندارند و بعضا حتی برای ادامه بقای حرفه ای و به اصطلاح اخذ پروژه ممکن است دست به دامان زد و بند شده، نهایتا ورشکستگی و از آن بدتر سرخوردگی را تجربه کنند.


تلاش کتاب حاضر ارائه ی مقدمه ای است برای آماده سازی کاربردی معماران جوان در راستای مدیریت دفاتر معماری کوچک. ... رویکرد کتاب بیشتر بر مبنای تحلیل نمونه های عینی (بدون ذکر نام) و تلفیق مباحث مدیریتی با این تجارب است.


این کتاب می تواند برای دانشجویان مشرف به فارغ التحصیلی، مدرسان معماری و نیز صاحبان دفاتر مشاوره معماری نیز مفید باشد.


نویسنده های کتاب:

بهرام هوشیار یوسفی

پژوهشگر دکتری معماری دانشگاه تکنیک وین اتریش، کارشناس ارشد مدیریت و توسعه عملیاتی انستیتو سلطنتی تکنیک استکهلم سوئد


نسترن رضوی

کارشناس ارشد معماری منظر، دانشگاه تورنتو کانادا




معرفی کتاب از زبان نویسنده:




نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">